سیده هدیهسیده هدیه، تا این لحظه: 13 سال و 8 ماه و 16 روز سن داره

تجربه های دخترم هدیه جوووووووووون

روز جهانی کودک

1392/7/16 17:10
422 بازدید
اشتراک گذاری

سلام

خوبی دلبندم؟

امروز  16 مهر روز جهانی کودک نام گرفته.

منم به شما و همه ی کودکان تبریک میگم این روز قشنگو.

روز جهانی کودک

آشنایی با روز جهانی کودک 

هرسال در ماه مهر روز جهانی کودک در حالی گرامی داشته می شود که کودکان بسیاری در گوشه و کنار جهان مورد بی مهری و آزار  قرار دارند و حقوق آنان پایمال میشود.کودکانی که درکشورهای آسیب دیده از جنگ و جنایات بشر، روزهای پر ترس و اضطرابی را همراه با انواع آسیبهای روحی و جسمی تجربه می کنند.کودکانی که در خانواده های فقیر زاده می شوند و از کمترین امکانات رفاهی  بی بهره اند.کودکانی که  گرفتاروالدینی بی مسئولیت و بی عاطفه اند و گرمای شیرین محبت را کم تر می چشند.کودکان کار، کودکان یتیم و محروم از مهر و محبت پدر ومادر …………………..

با این وجود هرسال در روز ۱۶ مهر، با امید به این که بزرگترها بیشتر به کودکان توجه کنند و یادشان  بیاید که آنان نیز حقوق خاص خود را دارند، مراسمی برپا می شود و هرسال شعاری تازه  برای کودکان ساخته می شود.شعارامسال یونیسف«جهانی شایسته کودکان، جهانی بدون خشونت» است.

در مورد تاریخچه ی روزجهانی کودک شایان ذکر است که  در سال ۱۹۴۶ بعد از جنگ جهانی دوم انجمن عمومی سازمان ملل برای حمایت از کودکان مرکز یونیسف (صندوق کودکان سازمان ملل متحد)را ایجاد کرد و در سال ۱۹۵۳ یونیسف یکی از بخش های دائمی سازمان ملل شد و این چنین بود که ۸ اکتبر  ۱۶مهر ماه روز جهانی کودک نام گرفت.

 داشتن خانه و کاشانه  آرامش و صلح  پدر و مادر مسئولیت پذیر تغذیه مناسب و تفریح و شادی کافی  برخورداری از بهداشت و سلامت کامل و احساس امنیت و امید به آینده  حق برخورداری از آموزش و یادگیری  همه و همه از حقوق اولیه و لازم و ضروری آنان است .

پیمان نامه حقوق کودک همه ی این تکالیف را به ما یادآور می شود و از ما می خواهد که بدان پایبند باشیم .این پیمان نامه که در سال ۱۹۸۹میلادی در سازمان ملل به تصویب رسیده و از سال ۱۹۹۰به اجرا درآمده دارای یک مقدمه و ۵۴ ماده است  که چهار اصول پایه ای آن به شرح زیر است:

 ۱-هیچ کودکی نباید از تبعیض رنج ببرد.

۲-زمانی که در رابطه با کودکان تصمیم گیری می شود باید منافع عالیه آنان در راس قرار گیرد.

۳-کودکان حق حیات داشته و باید رشد کنند .

۴-کودکان حق دارند آزادانه عقاید و نظرات خود را ابراز کنند و در تمامی اموری که به آنها مربوط می شود این نظرات باید مورد توجه قرار گیرد.

 وضعیت کودکان در سراسر جهان با صلح و دوستی و اجرای عدالت، بهبود می یابد.انشاالله.

دوستت داریم کودک دلبندمون.

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (3)

نازنین نرگس
18 مهر 92 22:49
سلام هدیه جون هزار ماشالا نازتر شدی دلمون واست تنگ شده بود ما بالاخره برگشتیم
مریم مامان یاسمین زهرا
19 مهر 92 0:55
سلام ماشالله به این جوجه ی نازت خیلی گل و دوست داشتنیه خوش حال میشم از وبلاگ دخترم دیدن کنیدhttp://yasaminkahvand.niniweblog.com/
غزل
22 بهمن 92 20:27
بوووووووووس